Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść



Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Alistair
maras - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
TW40
Parsley
t.ziemlicki@wp.pl
TW40
Parsley
TW40
TW40
ragnar - Administrator
maras - Administrator
Popski
Popski
StaSta
McAron
ragnar - Administrator
TW40

Ostatnio wyszukiwane hasła


Lista ostatnio skomentowanych artykułów
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tytuł (Autor) Komentarzy Ostatni komentarz Data ostatniego komentarza
Pożar, pożar coś nareszcie pali się...   (maras - Administrator) 3 maras - Administrator 2019-09-16 10:40:32
Autostrada   (bonczek/hydroforgroup/) 9 jerzy0 2019-09-14 12:34:47
Manfred von Richthofen - Czerwony Baron   (maras - Administrator) 8 piotrG 2019-09-11 19:44:09
Morderstwo w pałacu w Królikowicach   (Mata) 2 Mata 2019-09-11 15:52:49
Wałbrzyskie wysypiska śmieci - składowiska odpadów   (Petroniusz (admin)) 14 Petroniusz (admin) 2019-09-10 09:03:48
Gorączka, wcale nie złota   (maras - Administrator) 3 cezar56 2019-09-09 10:47:42
Prawie franciszkanin   (maras - Administrator) 1 maras - Administrator 2019-08-31 20:27:11
1 2 3 4 5 6 7 8 9



Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Korben°

RAJL (2019-09-20 14:10:53) To młyn w Wójtowicach. Ale jest już, nawet podwójnie: Chyba do usunięcia...



maras - Administrator°

RAJL (2015-04-28 11:36:32) Mam propozycję lokalizacyjną: Zdjęcie jest zrobione powyżej nieistniających dzisiaj grupy domów, zaznaczanych na niemieckich mapach jako "Kol. Neu Weistritz (Kohlberg). Leżały one na wysokości 650-680mnpm na północno-wschodnim zboczu Góry Sasin (vel Sasanka), poniżej Autostrady Sudeckiej. Na zdjęciu, na drugim planie, na lewo dolina z górnymi (niewidocznymi) zabudowaniami Nowej Bystrzycy i górująca nad doliną Kościelna Górą. Drugim istotnym wzniesieniem drugiego planu to Kawczak o wysokości ok 600m , czyli niżej niż baza zdjęcia. Trzeci plan to kotlina z Gorzanowem zakończona wzniesieniami Krowiarek. Po lewej stronie, któreś ze wzniesień to Wapniarka albo Bielica. Środkiem pasmo jest przedzielone obniżeniem Piotrowic. Horyzont zamykają dwa szczyty Gór Złotych - Jawornik Wielki (872m) i Góra Borówkowa (900m). Teraz trzeba tam tylko dotrzeć i zrobić podobne ujęcie. Jest szansa bo jest tam jeszcze trochę łąki...

RAJL (2015-04-30 09:05:43) Proponuje dołączyć do: Nowa Bystrzyca Góra Kawczak Krowiarki Góry Złote

maras - Administrator (2015-04-30 09:19:38) Ok.

Zbigniew Waluś (2017-01-21 22:10:20) W 1939 r. kolonia składała się z dwóch gospodarstw, a zamieszkiwało 14 osób.

RAJL (2019-09-20 10:54:57) Musze dodać autopoprawkę do tego zdjęcia. To nie jest przysiółek Nowej Bystrzycy a zabudowania najwyższej części tej wsi. Pomyliłem się o kilkaset metrów. Budynek na środku zdjęcia był obok obecnych zabudowań nr 76. W terenie zapewne będzie można natomiast jeszcze odnaleźć jego fragmenty. Po prawe stronie nieco wcześniejsza wersja domu nr 78 (tez istnieje). To wskazuje na wcześniejszy okres powstania grafiki - przełom XIX i XX wieku.



Przemek (NR)°

Przemek (NR) (2019-01-07 18:01:26) Jeżeli już jest prośba o informację.

maras - Administrator (2019-01-07 18:14:55) Sądzę, że lepsze przypisanie będzie do Kłodzka niezidentyfikowane lub dodanie do obiektu powiatu kłodzkiego.

StaSta (2019-01-07 18:31:31) Coś mi się kołacze w głowie, że gdzieś już tą fotografię widziałem (a może podobną?).

Stan (2019-01-08 08:34:28) Można podmienić(Nowa Bystrzyca, przysiółek Łysek):

moose (administrator) (2019-01-08 10:11:24) Podpiąłem, przeniosłem znaczniki.

Stan (2019-01-08 13:34:51) Lewa strona jest wyraźniej widoczna na tej zbliżonej panoramie: Dla orientacji dodałem jeszcze znacznik dawnej fabryki (przy skrzyżowaniu do Wójtowic).

StaSta (2019-01-08 09:04:45) Okazuje się, że z pamięcią u mnie nie najgorzej.

RAJL (2019-09-20 10:49:53) To nie jest Łysek a górna część Nowej Bystrzycy. Poprawiłem przypisania. Dodałem też do obiektu dom nr 77, bo jest to jedyne ujecie na którym widać ten ciągle istniejący dom. Przy okazji uzupełnię współczesne widoki. Na środku - także istniejący dom nr 78. Porównaj



rafałek°

RAJL (2019-09-20 10:45:02) Założyłem obiekt i poprawiłem przypisanie.



maras - Administrator°

Stan (2014-09-03 16:03:05) To jest prawdopodobnie rejon Spalonej.

Zbigniew Waluś (2014-09-03 16:28:21) Na sto procent Brand to Spalona.

Zbigniew Waluś (2014-09-03 16:33:04)

maras - Administrator (2014-09-03 16:43:26) Dzięki, przeniosłem.

RAJL (2016-08-03 09:22:16) To jest bardzo znany motyw widoku przysiółka Nowie Bystrzycy zwanego Kohlberg (od nazwy góry powyżej - Kohl-Berg czuli Sasin lub Kapuściana Góra w bezpośrednim przekładzie) na tle Kawczaka. Kilka starych domów i przydrożna kapliczka jest także na , . Obraz ten jest motywem tytułowym ważnego dla tego rejonu opracowania "HEIMAT UM BRANDBAUDE UND KRESSENBACHTAL MIT ORTSCHRONIKEN VON NEUWEISTRITZ UND BRAND" Herberta Geislera. Proponuję założyć nowy obiekt w Nowej Bystrzycy i dołączyć tam te trzy zdjęcia.

maras - Administrator (2016-08-03 10:24:43) Czyli nie jest to Spalona mimo podpisu na pocztówce, a widoczny jest dawny przysiółek Kol. Neu Weistritz (Kohlberg), który nie istnieje? Dobrze zrozumiałem?

Stan (2016-08-03 10:47:21) Uzupełniłem powojenny opis wsi Nowa Bystrzyca. Jak się okazuje, do niedawna był w jej granicach Łysek (Kohlberg) i Kawczyn (Dohlenberg). Co widać na pierwszym planie odpowie porównanie z dawną mapą.

maras - Administrator (2016-08-03 11:21:30) Ok, Zakładam dawne przysiółki.

RAJL (2016-08-03 11:58:05) Wg mapy to jest Nowa Bystrzyca, ale na tyle wysoko i blisko Spalonej, że lokalsi zapewnie nazywali ją po swojemu. Zobaczcie na starą mapę. Widać tam nawet zaznaczona kapliczkę. To byli szczególarze !

maras - Administrator (2016-08-03 11:58:52) Dlatego zostawiłem przypisanie widoków Spalonej :)

Stan (2016-08-03 17:54:31) Wstawiłem 2 znaczniki - możliwa korekta. Przy okazji sprawdzę, dlaczego nie mamy zaznaczonej Borówkowej (Góry)?

RAJL (2019-09-20 10:43:56) Musze dodać autopoprawkę do tego zdjęcia. To nie jest przysiółek Nowej Bystrzycy a zabudowania najwyższej części tej wsi. Pomyliłem się o kilkaset metrów. Budynek na środku zdjęcia - nr 76 cały czas istnieje. Nie ma natomiast tego budynku po lewej stronie. W terenie zapewne będzie można natomiast jeszcze odnaleźć jego fragmenty. W tle zabytkowy budynek nr 82. Porównaj



twajda°

RAJL (2017-09-15 13:53:05) Chce trochę zwrócić uwagę na załączony widok na tej wielopolówce. Generalnie kierunek i widok podobny do , a szczególnie do i innych. Pocztówka jest bardzo stara, wiec niewiele widać ale za to jest widoczna na horyzoncie odległa o prawie 100km Śnieżka!

RAJL (2017-10-18 11:13:29) Pięknie

maras - Administrator (2017-10-18 14:32:59) Rajl, wiesz czytałem wyjaśnienie i tak nie do końca zrozumiałem... Z tekstu wynika, że teraz we wsi są trzy leśniczówki? I jak dobrze zrozumiałem to wg Ciebie leśniczówka Spalona Dolna (Forsthaus Nieder-Brand) nie jest leśniczówką Nieder..., więc czym jest? Trochę jest to dla mnie nieczytelne...

RAJL (2017-10-18 14:45:56) Dawna Nieder-Brand i dzisiejsze Piaskowice - to ten sam obiekt.

maras - Administrator (2017-10-18 16:51:52) Po kolei. Napisz co ma być czym, bo teraz (wybacz) to już nic nie łapię. Ober Brand występuje na powyższej pocztówce i na wielu innych tak samo i Nieder Brand... Dlaczego piszesz, że Nieder Brand tutaj nazwane jest Ober Brand?... Dobra, Nieder Brand jest podobna do Piaskowice, ale Ober Brand to inny budynek ... Coś nie możemy się zgrać, bo nie kumam ...

RAJL (2017-10-18 19:48:07) Obecnie są trzy leśniczówki w Spalonej. Przy głównej drodze z Nowej Bystrzycy pod numerem 3 jest Leśniczówka Spalona górna, za Niemca zwana Ober-Brand. W dolnej części była druga leśniczówka Niedr-Brand, ale obecnie nazywa się leśniczówka Piaskowice. To jest dzisiaj nr 16. Jeszcze niżej , przy końcu wsi, pod stawem była mała grupa zabudowań zwana Donnerloch (wodogrzmoty). Był tam młyn. W jednym z tych budynków po wojnie zrobiono trzecią leśniczówkę i nazwano Spalona Dolna. Jest to numer 18. Nie wiem dlaczego tak zrobiono, może dlatego, że ta trzecia nowa leśniczówka jest niżej niż dawna niemiecka? Może po prostu zrobiono błąd? Dodatkowo w błąd wprowadzają złe opisy na starych niemieckich mapach 1:25000. Są po prostu zamienione w stosunku do rzeczywistej przedwojennej sytuacji.

maras - Administrator (2017-10-18 20:03:34) Super! Pojąłem :) Później się tym zajmę :)

maras - Administrator (2017-10-19 09:18:12) Poprawiłem te "dolne" leśniczówki, RAJL zobacz czy ok.

RAJL (2017-10-19 09:24:43) Jest OK. Usunę niepotrzebne już komentarze związane z tą akcją

maras - Administrator (2017-10-19 14:29:45) Zostaw, komentarze i dochodzenie do wniosków to też materiał dokumentacyjny :)

ukasz (2019-09-19 07:41:46) od kiedy ze Spalonej widać Śnieżkę ;(

RAJL (2019-09-20 08:35:15) Według teoretycznych założeń, możliwy widok może być taki: Czyli, że ten największy wierzchołek na horyzoncie to mogła być Orlica a któryś z tych małych elewacji po prawe stronie (najprawdopodobniej drugi od prawej to Śnieżka.



Antoni Kuczek°

SIERP (2019-09-16 16:14:13) Znacznie większe nachylenie drogi.

Antoni Kuczek (2019-09-16 17:49:14) Być może masz rację, ale pytanie jaka to droga?

SIERP (2019-09-17 11:54:07) Możliwe, że któryś z przysiółków.

Antoni Kuczek (2019-09-19 19:11:19) Skorygowałem opis na bardziej uniwersalny, dziękuję.



Zbigniew Waluś°

Zbigniew Waluś (2019-09-18 16:40:53) Podmieniłem na inne, bo już było.



maras - Administrator°

Zbigniew Waluś (2019-09-18 16:28:09) Dodałem do wieży zegarowej.



RAJL°

Zbigniew Franczukowski (bynio) (2019-09-16 13:55:17) Pod pawilonem widokowym przy domu misyjnym Christus Rex

RAJL (2019-09-18 09:33:16) Dziękuję. Czy te skałki w tle są do odnalezienia?. To miejsce nie było chyba w obrębie budynków klasztornych?


1 2 3 4 5 6 7 8 9