Stacja Kolejowa Linia-Zakrzewo.
1905-1945 Kolej dotarła do Linii w 1905 roku, kiedy linię kolejową łączącą Pruszcz Gdański z Kartuzami przedłużono do Lęborka. Po 1989 W Sieciowym Rozkładzie Jazdy Pociągów 96/97 przez przystanek przejeżdżało 6 par pociągów, jednakże już odcinek Pruszcz - Kartuzy był obsługiwany przez Komunikacje Autobusową. Jednak że pod tablicą już wtedy była zapisana, uwaga!!! Kursowanie pociągów i autobusów może być zawieszone po uprzednim ogłoszeniu. Ruch został ostatecznie ...
Stacja Kolejowa Linia-Zakrzewo.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
1905-1945 Kolej dotarła do Linii w 1905 roku, kiedy linię kolejową łączącą Pruszcz Gdański z Kartuzami przedłużono do Lęborka. Po 1989 W Sieciowym Rozkładzie Jazdy Pociągów 96/97 przez przystanek przejeżdżało 6 par pociągów, jednakże już odcinek Pruszcz - Kartuzy był obsługiwany przez Komunikacje Autobusową. Jednak że pod tablicą już wtedy była zapisana, uwaga!!! Kursowanie pociągów i autobusów może być zawieszone po uprzednim ogłoszeniu. Ruch został ostatecznie wstrzymany w czerwcu 2000 wraz z końcem, obowiązywania rozkładu jazdy 1999/00, w którym przewidziane zostały tylko 2 pary pociągów. W następnym rozkładzie doszło do dziwnej sytuacji, w której tabela została wykreślona od razu, a jej numer przejęła dawniejsza tabela 446 Somonino - Kartuzy. Linia kolejowa Przez Linię Zakrzewo przechodzi linia kolejowa nr 229,obecnie linia jest nieprzejezdna. Linia jest niezelektryfikowana, normalnotorowa, jednotorowa. Pociągi Pociągi osobowe Pociągi osobowe obecnie nie kursują, w ostatnim rozkładzie jazdy z 1999 roku jeździły 2 pary pociągów. W ostatnim rozkładzie jazdy jeździły tędy pociągi relacji Kartuzy-Lębork, Ruch towarowy Ruch pociągów towarowych został wstrzymany w 2005 roku. Dworzec Dworzec w Linii-Zakrzewie jest parterowy ma dach wielospadowy, architektura jest dość nietypowa dla dworców kolejowych bardziej przypomina wiejski dworek szlachecki. W sierpniu 2010 budynki stacji zostały zburzone tj. budynek dworca, kolejowa wieża ciśnień, budynki zaplecza technicznego wraz z infrastrukturą. Peron Peron jest niski, niekryty. Nawierzchnia peronu była pokryta płytami chodnikowymi, lecz jest dość mocno zarośnięta trawą. Stacja posiadała dwu krawędziowy peron. Dwie rampy przeładunkowe, nastawnię i wieżę wodną oraz dwa żurawie wodne, i budynek magazynu, budynek ekspedycji kolejowej. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||