MENU
Formalnie jest to most kolejowy nad Jedlicą, choć na niemieckich pocztówkach nazywany jest wiaduktem. Faktycznie - linia kolejowa z Kowar do Kamiennej Góry przechodzi także ponad ulicą Wiejską, ale dopóki główną przesłanką powstania tej konstrukcji było przeprowadzenie kolei nad przeszkodą wodną, to jest to most. Pocztówka wydana przez Arthura Redeckera z Berlina.

Dodał: moose° - Data: 2019-01-22 01:19:06 - Odsłon: 929
Lata 1925-1930


Długość mostu - 60 m.

Most zostanie wyremontowany w ramach I. etapu rewitalizacji linii nr 308, tj. do końca 2023 r. Zakres prac obejmuje:
- wykonanie i zamontowanie brakujących barier zabezpieczających na wzór istniejących – 30m;
- naprawienie uszkodzonych barier (skorodowane i pęknięte elementy pochwytów górnych i przeciągów) - 50m;
- zabezpieczenie wejścia na obiekt od strony Ogorzelca i Kowar przed nieuprawnionym wejściem osób trzecich;
- uzupełnienie brakującej okładziny kamiennej nasypu w dolnej części łuku krótkiego od strony Kowar, na podbudowie z betonu C8/10;
- odbudowę skrzydła obiektu po stronie lewej (w kierunku Ogorzelca). Rozebranie i odtworzenie wraz z przemurowaniem i spoinowaniem osuniętych ciosów kamiennych konstrukcji skrzydła oraz ponowne ułożenie kamiennych płyt parapetowych;
- oczyszczenie ścian skrzydeł obiektu z roślinności i zanieczyszczeń;
- wycinkę i utylizację krzewów oraz samosiejek z toru na obiekcie i bezpośredniej jego bliskości oraz na skarpach skrzydeł obiektu od strony Ogorzelca;
- uporządkowanie terenu budowy po robotach;
(uzup. moose)

  • /foto/10738/10738016m.jpg
    1904
  • /foto/6551/6551967m.jpg
    1905
  • /foto/3526/3526493m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/3890/3890994m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/8771/8771801m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/383/383067m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/3480/3480126m.jpg
    1907
  • /foto/204/204230m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/45/45063m.jpg
    1916
  • /foto/9358/9358472m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/4078/4078759m.jpg
    1930
  • /foto/9369/9369937m.jpg
    1986
  • /foto/29/29642m.jpg
    2004
  • /foto/112/112891m.jpg
    2006
  • /foto/112/112892m.jpg
    2006
  • /foto/112/112893m.jpg
    2006
  • /foto/112/112894m.jpg
    2006
  • /foto/84/84095m.jpg
    2006
  • /foto/84/84096m.jpg
    2006
  • /foto/84/84099m.jpg
    2006
  • /foto/84/84100m.jpg
    2006
  • /foto/84/84102m.jpg
    2006
  • /foto/84/84105m.jpg
    2006
  • /foto/84/84107m.jpg
    2006
  • /foto/220/220045m.jpg
    2008
  • /foto/4207/4207017m.jpg
    2011
  • /foto/6510/6510267m.jpg
    2017
  • /foto/8802/8802252m.jpg
    2017
  • /foto/9815/9815458m.jpg
    2017
  • /foto/9815/9815459m.jpg
    2017
  • /foto/9815/9815460m.jpg
    2017
  • /foto/9815/9815461m.jpg
    2017
  • /foto/9815/9815462m.jpg
    2017
  • /foto/9815/9815463m.jpg
    2017
  • /foto/9815/9815464m.jpg
    2017
  • /foto/9815/9815465m.jpg
    2017
  • /foto/9815/9815466m.jpg
    2017
  • /foto/9296/9296668m.jpg
    2018
  • /foto/9296/9296677m.jpg
    2018
  • /foto/10705/10705724m.jpg
    2023
  • /foto/10839/10839783m.jpg
    2024

www.ebay.de

Poprzednie: Dom nr 42 Strona Główna Następne: Wielkie Tarasy