Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

Zapomniałem hasło/login

ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

ID: 560119

Dojście do kalwarii

Kapliczna droga

Chcąc dostać się do kaplicy św. Anny, podążamy ul. Batorów, za przystankiem autobusowym skręcamy w lewo. Mija­my klasycystyczny dom właścicieli huty szkła w Batorowie należący niegdyś do rodziny Rohrbachów zwany w miejsco­wej gwarze,, Domem Panów". Następnie skręcamy w lewo na wznoszącą się stopniowo ku górze malowniczą ścież­kę będącą żółtym szlakiem. Początkowo prowadziła tędy jedyna droga, która utraciła swoje znaczenie z chwilą wybu­dowania kaplicy. Później ścieżkę praw­dopodobnie obsadzono szpalerem drzew, na co wskazuje pień ściętej lipy, oraz ostatnia rosnąca tu lipa, mierzona w obwodzie 4,10 m, oraz inne drzewa. Po pokonaniu porośniętego trawami górskiego malowniczego zbocza obfitu­jącego również w dziko rosnące zioła, wchodzimy w obszar leśny porośnięty lasem mieszanym zdominowanym przez drzewostan liściasty. Dalej ścieżka w cie­niu drzew wcina się w zbocze Hanuli pnąc się stopniowo ku górze. Po kilku minutach w lewo odłącza się ścieżka dająca początek kamiennej drodze krzy­żowej. My jednak idziemy prosto nie skręcając. Około 20 m dochodzimy w rejon kaplicy. Z prawej strony zauważa­my kamienny mur zabezpieczający ka-pliczne zbocze, na którym stoi drewnia­ny krzyż wys. około 10 m z blaszanym wizerunkiem Chrystusa Ukrzyżowane­go. Podążając kilka kroków wyżej wcho­dzimy na spłaszczony górski grzbiet Ha­nuli, na którym spoczywa kaplica. Za www. bractwo rycerskie.
Pokaż więcej Pokaż mniej

• Data: 2011-09-16
    komentarze: 0
    Droga na kalwarię i do kaplicy św. Anny. Lipa o której mowa w ...